Reis Turkije 2013

Buitenlandse reis : Turkije

Door Stijn Brouwne - 6 B EI

Onze reis naar Turkije begon met voor de meeste een eerste vliegervaring. Na de 3 uur lang durende vlucht en het busritje van een uur, kwamen we aan in ons prachtig Sueno Beach  hotel. We kregen snel onze kamer van 2 of 3 personen met mooi zicht op zee . In het restaurant was voor ieder wat wils : groenten, frieten, rijst, spaghetti, soep en zo veel meer. De desserts waren ook heel lekker. Na het eten kon je een film kijken in de cinema en daarna gaan slapen.

Zondag mochten we de voormiddag zelf kiezen uit zwemmen , fitnessen , voetballen enz. Na het eten om twee uur vertrokken we gezellig wandelend naar het stadje Side. Daar bezochten we een de ruïnes van het oude gemeentehuis , de arena en de tempel van Venus. Na de wandeling waren we vrij om te gaan shoppen of terug te gaan naar het hotel.

De volgende ochtend werden we om half 8 gewekt door de receptie , want er stonden uitstappen op het schema. Vandaag gingen we naar Alanya daar bezochten we een prachtige piratenburcht. We maakten ook een prachtige boottocht rond het eiland om de botenmakerij te zien en de muntslagerij. Na de boottocht aten we op aanraden van de leerkrachten bij een leuk restaurantje in de buurt allemaal lekkere Turkse pizza.  Toen kregen we vrij om te gaan shoppen daarna gingen we terug naar het hotel.

De dag erna werden we weer om half 8 gewekt . We gingen een handelsschool bezoeken.         We kregen daar veel bekijks van de meisjes. De school was al heel modern, in elk lokaal had men een smartbord. Na de school gingen we naar de oude ruïnes van de stad Seleukia,         die volledig verwoest werd door de aardbeving in 1303. Hierna volgde een bezoek aan een stuwdam van meer van 100 meter hoog.

De vierde dag gingen we naar een kunststoffabriek waar men plastiek voor serres blaast.

’s Middags eten in  Antalya van 2 tot 4 en daarna naar het hotel.

Donderdag gingen we naar Aspendos, een prachtig oud theater en ook naar de oude stad in de bergen, Thermesos, waar we 1000m boven de zeespiegel waren. We bezochten daar het theater , de marktplaats en de graftombes. Na de bergbeklimming en na het eten In Antalya gingen we naar het museum waar de oude beelden stonden van de verwoeste steden. ’s Avonds een bezoek met uitleg aan de bijzonder mooie moskee van Manavgat.

Vrijdag mochten we voormiddag kiezen uit zwemmen, fitnessen of shoppen in Side. In de  namiddag gingen we naar Manavgat en daarna nog genieten van het hotel. Dan konden we nog maar 1 ding doen, onze koffer pakken en terugkeren naar onze koude België.